Travel Journal

Sidste brev

(Saturday 12 February 2011) by ekmann-kruger-orlov
Fredag den 4. feb.:-)

Stod op og gjorde klar til Sightseeing i Christchurch, gik ind til byen til Katedralen midt i byen på en stor plads med marked. Dorthe og Mads tog op i tårnet og Maja og Søren så på folk der spillede kæmpe skak på torvet. Fik kaffe ved hr. og fru. Espresso på pladsen, et kendt par med egen lille funky kaffevogn. Så en opråber på torvet der råber hvad der sker i byen og en kendt provokatør fra Australien der har sin egen lille talerstol og masser af mennesker. Købte billet til sporvognen hvor man kunne stå på og af som man ville. Så på museer – universitet – botanisk have. Tog på lidt indkøb til dem hjemme, spiste aftensmad i et center og hjem til back packer stedet. Tog en pause og tog igen ind til byen for at se en forprøve til en koncert dagen efter hvor der skulle komme 100.000 mennesker. Så vandrer vi igen hjem og i kassen.

Lørdag den 5. feb.;-)

Fik en del kolonialvarer af hollændere der skulle hjem på backpacker stedet, kørte ud til et outlet område med sportstøj og skind, søren og børn fik handlet lidt + til familie. Kørte ud til Lyttelton hvor der var lørdagsmarked, og fandt lidt ting. Kørte rundt om byen langs havneindløbet og over på den anden side af bjerget hvor vi tog lidt camperfrokost og Mads surfede lidt ved en strand. Kørte ud til kysten da bylivet var blevet lidt nok og fandt en hyggelig campingplads i South Brighton ude ved kysten, efter at GPS havde sendt os ud på hul 14 på en golfbane i New Brighton, men måske der havde ligget en campingplads der engang. På vej efter benzin kørte Søren så ind i taget af en Shell tank, havde lige glemt bilen var lidt høj. Møder dansk dame på c.pladsen der har boet med nz mand (Villy og Lene) I Hinnerup i 30 år, men er nede i NZ varmen om sommeren hvert år i 4 mdr., han laver cykelturer for danskere i NZ når han er her. De havde besøg af venner fra NZ i deres C. vogn, så vi dumpede ind og fortalte løgnehistorier fra Danmark.

Søndag den 6. feb.:-p

Er der super varmt og vi skal mødes med Henrik og Lisbeth i Chritschurch på Top 10 plads, da de skal hjem mandag. Får lov at blive længere ude på pladsen i South Brighton, og nyder vejret. Villy siger at det er med at nyde det, for at der altid efter sådan en dag kommer regn vestfra. Vi tager ind til byen da vi tror det er nationaldag for maorier, men det var dagen før. Får noget at spise på et marked, og kører ud mod c. plads for at nyde vejret og poolen der. Henrik og Lisbeth kommer fra stranden i North Brighton og siger der er fantastisk, så er det bare strømkablet ud af huset og af sted ud og bade. Da vi kommer hjem cykler Mads og Søren på indkøb, og resten af aftenen hygger vi med Henrik og Lisbeth i tropevarmen.

Mandag den 7 feb.:-?

Kort og dog en lang dag, det pisse regner hele dagen og vi pakker tasker og gør bilen ren udvendig. Også lidt sørgmodigt, med alle de oplevelser vi lægger bag os. Børnene laver resten af deres lektier og ser film i køkkenet på campingpladsen.

Tirsdag den 8. feb.B-)

Heldigvis er der altid godt vejr efter skidt vejr - så en fantastisk dag hvor vi havde aftalt at køre op i bjergene omkring Christchurch og lave nogle vandreture. Et fantastisk syn over sourthern alps, og byen og kysten ved Christchurch. Kørte herefter ud og badede for sidste gang i NZ ved North Brighton. Kørte ind til byen og købte de sidste ting. Da vi skulle væk fra byen kørte Søren så lige hele vores cykelstativ bagpå ind over køleren af en bil bagved os, stod ud og forretnings ejeren ved siden af stod allerede med papir og blyant SATANS, nå skrev en seddel til bilejer og kørte tilbage til pladsen for at gøre resten af bilen klar til aflevering.

Onsdag den 9. feb.:-D

Var noget spændt på at afl. bil efter de 10 uger og alle skaderne, men de var søde, manden fra dagen før havde ringet til firmaet og alt gik efter planen. Dog havde politiet fra Auckland henvendt sig omkring p. bøden, men de havde ikke betalt ved udlejningsfirmaet, så det glemmer vi alt om. De kørte os i lufthavnen med alle vores tasker. Var der i god tid så da vi havde afl. den store bagage, tog Dorthe og Mads i Artic Center, hvor de viser livet på Antarktis, og man kan prøve at opleve hvordan det er at være der – kulde. De kom lige tilbage til tiden så vi nåede flyver. Landede i Sydney – taxa til Hotel i tryggende varme.

Torsdag den 10. feb.:-^

Tog morgenmad på hotel og gik ind til Sydney, fik købt kombineret færge, bus, tog billet til en uge. Tog færgen til Manly en kendt surferstrand, og en hyggelig by. Tog hjem til hotellet igen via en længere gåtur fra havnen. Slappede lidt af i pool og læste på terassen ud mod Sydney Politistation, og tog igen ind til byen til Darling Harbour hvor vi spiste, det var i øvrigt her Mary og Frederik mødtes første gang ved OL i 2000. Tog hjem godt trætte. Her er bare meget meget varmt.

Fredag den 11. feb.:-,

Stod op og ville tage ud til Manly til den store Australske Zoo med alle de lokale dyr, og bade ved stranden og se surferne. Da vi kom derud var det slet ikke i Manly at Zoo var, så vi ændrede planer til at bade først og tage Akvarium i Sydney bagefter. Herefter hjem og Mads, Maja og Søren ned i Boxing Center for at træne, de boksere dernede går noget til hinanden så vi udfordrede ikke nogen af dem.Hjem i pool og hentede noget pizza og så lidt TV.

Slut og ikke flere breve:8-O

Så nu er vi snart hjemme og vi glæder os alle. Lørdag bliver det den Zoo vi missede fredag, Søndag Dorthe på museum og andre i OL by, Mandag blue Mountains, Tirsdag Bondi Beach, Onsdag mod Seoul for at overnatte, Torsdag hjemme om natten – sikkert med tog.

• Kom godt hjem by Bedste
  • God tur by Moster

Home | Features | Sign Up | Contact | Privacy Policy | Terms & Conditions | © 2006 - 2019 TravelJournal.net