Travel Journal

NZ 3

(Monday 20 December 2010) by ekmann-kruger-orlov
Mandag ::-)
Skulle vi se den største gejser i N.Z og lidt varmt vands søer. Desuden så vi også en Maori optræden i en af deres meget flotte træhuse. De synger og danser meget lig andre polynesiske folkeslag. Hilser ved at støde næser sammen og mændene imponere ved at række tunge. Mads og jeg var i en dyre have, hvor vi bla så Kiwi´s

TirsdagB-)
Tog vi fra Roturoa og køre til Taupo og Taupo sø. Her er også udsigt til sneklædt vulkan og til det kendte Mount Doom fra ringenes herre. Det er også er, hvor man kan prøve diverse vilde sportsgrene. Inden da skulle vi forbi lady Knox gejser som springer præcis kl 10.15 og det er fordi de hælder sæbe ned i den. Den var i gå afstand for Maja, som endnu ikke er gående på 2 ben. Mads og jeg tog så en tur i NZ mest termiske område på 3 km. Der var virkelig gang i den alle steder. Små huller , grotter, store søer med koge punkt 100 grader. Det var helt fantastisk. Krater søer som var helt turkis farvet til stærk lime grøn. Krater huller som boblede som champagne. Stor oplevelse.
Fandt derefter en superfin camping plads med swimming pool og pudsigt nok lå vores plads lige ved siden af en dansk familie med 2 piger som vi tidligere på dagen havde mødt. De var ude og rejse i 10 mdr. Vejret var fint så vi slappede af resten af dagen. Mads og Maja hyggede sig sammen med de 2 piger.

Onsdag :-D
Bestemte vi os for at slappe af i det gode vejr. Mads fandt en legekammerat, Andrew på 10 år fra NZ som han legede med resten af dagen. Og hans far gav os nogle gode rejse tips. Mads og Søren tog ned til byen og købte et netstik og skød nogle bolde ud i søen på en platform og var lige ved at lave hole in one til 50.000 kr.

Torsdag :-^
Gik turen mod Waitamo Caves. Først kørte vi op til en lille by nord for hvor vi havde hørt om en sjov tøjforretning alle Ekmann Herremagasin og et Kiwi hus. Vejret var ved at slå om og igen gik Maja glip af de flotte grotter, da man skulle gå på trapper. Mads og Da tog turen. Først gående ned i grotten, og dernæst en bådtur i den underjordiske grotte, hvor vægge og loft er dækket med ”glowing Worms”. Fantastisk oplevelse. Deres halespids er selvlysende for at tillokke insekter og for os ser det ud som en stjerne himmel. Campere i området og regnen siler ned resten af dagen.

Fredag8-O
Pakker vi sammen og det regner stadigvæk. Køre til byen Ohakune, som er et ski sport sted om vinteren. Her skal vi se Tongariro national park, hvor bla. Mount Doom ligger foruden 2 andre vulkaner. Vi finder Campingplads og for første gang igen cykler Maja stor dag – vi hygger og ser lidt på byen. Cykler op til et klatrested hvor Mads kan udfolde sig op af alverdens vægge – bliver taget af Politiet uden cykelhjem men snakket os fra det – Policemanden kan dog ikke forstå at vi ikke har fået det oplyst. (haha)

Lørdag.:-p
Starter med at køre rundt om Nationalparken for at se bjergene med vejret er ikke rigtig med, da vi kommer op til liften kan vi ikke se 1 meter foran os, og den er lukket. Kører videre og ser NZ Warmuseum og historietimen er begyndt med hvor mange krige NZ har deltaget i m.m. Kører tilbage til Ohakune og kan se vi kan komme op til den ene vulkan da det er klaret op. Vi kører derop og ser de sneklædte tinder i 1.700 m. højde. Ser også stedet hvor Golum slår fisk ihjel på en sten på vej ned. Da vi holder på den store p.plads på bjerget sidder Maja og Søren og sætter frokost frem og pludselig kører bilen baglæns ned mod en skrænt – søren kaster sig ud og får trukket håndbremse ellers var det helt ude med os, Da Dorthe og Mads kommer kan de ikke forstå jeg har sat mine sko 50 meter fra bilen. Herefter køber vi ind og overnatter samme sted. Dorthe og Søren cykler en aften tur og Sørens cykel mister gearet der falder af – så går man hjem.

Søndag:0:-)
Turen går via Wanganui River ned til Wanganuri by. En helt fantastisk tur i bjergene tæt på floden, og med mange særdeles farlige sving og nedstyrtende veje. Da vi kommer til I-site møder vi et par fra Odense som vi tidligere har mødt. Møder dem på C. plads efter at have handlet og hygger os i pool og med cykeltur.

Mandag:-\
Vidste ikke helt om vi skulle tage videre men sover længe og bliver, kører til byen og får kaffe, afl. 3 cykler ved en cykelhandler til rep. - kommer op i bytårnet og ser Steam museum, handler lidt ind hvorefter Maja, Mads og Dorthe går i bio til Narnia og Søren spiller golf. Steger nogle bøffer og laver lektie og går i pool og bordtennis.

Rigtig god jul - næste billeder er med nissehuer.

KH os 4

• slutruth by søren
  • Nu er det endelig jul by Jesper og Kit
  • picton her! by Lisbeth og Henrik
  • julefrokost klaret by peter

Home | Features | Sign Up | Contact | Privacy Policy | Terms & Conditions | © 2006 - 2019 TravelJournal.net